Polityka prywatności - regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną
§ 1
Postanowienia ogólne
- Na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002, Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) firma EKSPERT Daniel Kaparuk ustala niniejszym regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.
- Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa:
- rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
- warunki świadczenia usług drogą elektroniczną;
- warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną;
- tryb postępowania reklamacyjnego w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną.
- Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie na stronie internetowej www.danielkaparuk.pl w formie umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie, utrwalanie i wydrukowanie. Każdy może zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu.
§ 2
Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu zawarte poniżej terminy będą miały następujące znaczenie:
- Usługodawca – firma EKSPERT Daniel Kaparuk z siedzibą w Kaliszu, ul. Skalmierzycka 10, 62-800 Kalisz zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 6181755974
- Usługobiorca – każdy, kto korzysta z usług lub w jakikolwiek inny, zgodny z prawem sposób korzysta ze stron www udostępnianych przez Usługodawcę, w szczególności z serwisu www.danielkaparuk.pl
- serwis – system stron www udostępniony na serwerze internetowym pod adresem: www.danielkaparuk.pl stanowiący zbiór dokumentów statycznych i dynamicznych, zawierających pliki graficzne oraz inne elementy zbioru połączone wzajemnymi relacjami
- usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną przez firmę EKSPERT Daniel Kaparuk
- świadczenie usług drogą elektroniczną – wykonanie usług świadczonych bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne
- system teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne
- środki komunikacji elektronicznej – rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między systemami teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną
§ 3
Rodzaje i zakres Usług
Usługodawca świadczy drogą elektroniczną następujące Usługi:
- Dostęp do danych teleadresowych, danych związanych z bieżącą działalnością Usługodawcy
- Dostęp do kalendarza – terminarza usług z możliwością rezerwacji terminu spotkania Usługodawcy z Usługobiorcą
- Dostęp do informacji zgromadzonych na portalu www.danielkaparuk.pl zawartych w artykułach, publikacjach, prezentowanych materiałach filmowych, instruktażowych i komunikatach oraz informacjach
- Odpłatnie świadczenie usług doradczych w zakresie tematycznym:
- bezpieczeństwa i higieny pracy (szkoleń wstępnych bhp, okresowych bhp, audytów bhp, ocen ryzyka zawodowego, przepisów prawnych związanych z bezpieczeństwem pracy i przepisami wykonawczymi)
- prawa pracy (zatrudniania, rozwiązywania umów, praw pracowniczych, obowiązków pracodawcy, czasu pracy, urlopów, akt osobowych, itp.)
- prawa ubezpieczeń społecznych (podlegania ubezpieczeniom społecznym i zdrowotnym, wyłączania z ubezpieczeń społecznych, przekwalifikowania formy zatrudnienia, podlegania ubezpieczeniom itp.)
- ochrony przeciwpożarowej (szkoleń z zakresu ochrony przeciwpożarowej, sporządzania instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, aktualizowania ważności instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, doposażanie obiektów w instrukcje, piktogramy, przeprowadzanie próbnych ewakuacji itp.)
- zasad udzielania pomocy medycznej (przeprowadzanie szkoleń z zakresu pierwszej pomocy medycznej itp.)
- dochodzenia odszkodowań z zakresu odpowiedzialności cywilnej (wypadki komunikacyjne, wypadki w pracy, w rolnictwie, błędy medyczne i inne)
- ochrony danych (osobowych, w tym pełnienie zadań Inspektora Ochrony Danych itp.)
- Możliwość kontaktu z Usługodawcą za pośrednictwem:
- Formularza kontaktowego
- Połączenia bezpośredniego – teleinformatycznego lub telefonicznego
- Możliwości aplikowania na aktualne oferty pracy za pośrednictwem strony internetowejwww.danielkaparuk.pl poprzez przesłanie do Usługodawcy dokumentów aplikacyjnych
§ 4
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca
- W celu prawidłowego korzystania z serwisu wymagane jest zainstalowanie przeglądarki internetowej: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari.
- W przeglądarce internetowej wymagane jest włączenie obsługi JavaScript oraz umożliwienie dopisywania plików cookies.
§ 5
Warunki świadczenia usług, zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Do zawarcia umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną dochodzi poprzez rozpoczęcie przez Usługobiorcę korzystania z danej usługi. Korzystanie przez Usługobiorcę z danej usługi odbywa się na zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
- Realizując swój obowiązek określony w art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) Usługodawca informuje, że korzystanie z Usług związane jest z przesyłaniem danych przy pomocy publicznej sieci Internet, w związku z czym obarczone jest ryzykiem charakterystycznym dla sieci Internet.
- Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym, a także podejmowanie działań mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia serwisu internetowego Usługodawcy. W razie otrzymania przez Usługodawcę zawiadomienia lub wiarygodnej informacji o bezprawnym charakterze przechowywanych danych dostarczonych przez Usługobiorcę, Usługodawca może uniemożliwić dostęp do tych danych. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności względem Usługobiorcy za szkody powstałe w wyniku uniemożliwienia dostępu do danych o treści bezprawnej.
- Usługobiorca może w każdej chwili zakończyć korzystanie z danej usługi. W przypadku opuszczenia przez Usługobiorcę serwisu, umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń stron.
§ 6
Polityka Prywatności
- Administratorem danych osobowych Usługobiorców jest Usługodawca.
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach określonych Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679z dnia 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – RODO, ustawie o ochronie danych osobowych, ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz postanowieniach Regulaminu.
- Usługodawca działając jako Administrator danych przetwarza dane osobowe umożliwiające identyfikację Usługobiorcy w celu świadczenia usług określonych w 3 Regulaminu, na podstawie wyrażonej zgody Usługobiorcy (art. 6 ust 1 lit. a RODO).
- Usługobiorcom przysługuje prawo:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- do sprostowania (poprawienia swoich danych;
- do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych;
- do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
- do przenoszenia danych;
- o wniesienia skargi do organu nadzorczego
- Prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych przysługuje Usługodawcy w każdej chwili, jednakże cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody Usługobiorcy przed jej wycofaniem.
- Dane osobowe Usługobiorcy będą przechowywane do momentu realizacji celu, o którym mowa powyżej albo do momentu cofnięcia przez Usługobiorcę zgody na przetwarzanie danych osobowych, za wyjątkiem tych danych, które są: dopuszczone do przetwarzania na podstawie przepisów prawa lub umowy, niezbędne do wyjaśniania okoliczności niedozwolonego korzystania z usług.
- Dane osobowe Usługobiorcy mogą być ujawnione kategoriom odbiorców: sady, urzędy i instytucje publiczne, przedstawiciela biura podatkowego/rachunkowego obsługującego Usługodawcę, biegli rewidenci, podmiotom świadczącym usługi doradcze, kadrowe, informatyczne, którym Usługodawca jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Do danych osobowych Usługobiorcy mogą mieć dostęp podmioty przetwarzające określone w §6 pkt 7 niniejszego Regulaminu.
- Usługodawca zapewnia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych osobowych udostępnionych przez Usługobiorców, w szczególności dostęp do nich osobom trzecim lub ich przetwarzanie z naruszeniem przepisów prawa, zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.
§ 7
Procedura postępowania podczas rezerwacji spotkania i dokonywania płatności za zakupione usługi na stronie www.danielkaparuk.pl
- Usługodawca zapewnił na stronie internetowej www.danielkaparuk.pl wykaz świadczonych usług wskazując cenę za ich realizację i skorelował świadczone usługi z kalendarzem umożliwiając Usługobiorcom dokonanie rezerwacji daty i czasu wykonania wybranej przez Usługobiorcy usługi.
- Dokonanie zapłaty za wybrane usługi odbywa się za pośrednictwem serwisu Przelewy24 prowadzącego system autoryzacji i rozliczeń na podstawie decyzji Prezesa Narodowego Banku Polskiego Nr 1/2011 z dnia 1.04.2011 r. oraz świadczącego usługi płatnicze w charakterze krajowej instytucji płatniczej na podstawie decyzji Komisji Nadzoru Finansowego z dnia 10.06.2014 r., wpisanej do rejestru usług płatniczych pod numerem IP24/2014 (dostępnym na https://erup.knf.gov.pl/View/). Serwis Przelewy24 należy do spółki PayPro SA ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP: 779-236-98-87 , Regon: 301345068, wpisanej do Sądu Rejonowego Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000347935, wysokość kapitału zakładowego: 4 500 000 zł, wpłacony w całości. Działalność PayPro SA jako Krajowej Instytucji Płatniczej podlega nadzorowi Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego.
- Usługobiorca po wybraniu interesującej go usługi klika na przycisk „Rezerwuj i Kup”, lub alternatywnie na przycisk „umów się na wizytę”.
- 1. Po kliknięci na jeden z przycisków wymienionych w pkt. 3 pojawia się okno rezerwacji, w którym pojawia się informacja o wybranej usłudze, wysokości ceny za realizacji usługi, dane adresowe i kontaktowe Usługodawcy, oraz przycisk „wybierz”. Kliknięcie w przycisk „wybierz” przy usłudze odsyła do następnego okna z systemem rezerwacji online „NA KIEDY”, gdzie poprzez kliknięcie na kalendarz wybranego dnia i godziny pojawia się okno do podania danych rezerwacyjnych: imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu oraz do zaznaczenia myszką – pole akceptacji polityki prywatności portalu rezerwacyjnego „NA KIEDY”. Po kliknięciu przycisku „Dalej” przechodzimy do potwierdzenia rezerwacji oraz doprecyzowania ilości wybranej usługi (np. podanie ogólnej liczby osób mających brać udział w danym szkoleniu, czy usłudze). Celem dokonania zapłaty i rezerwacji terminu i godziny wykonania usługi klikamy przycisk „Rezerwuj i zapłać” przechodząc do wykonania przelewu online za pośrednictwem serwisu Przelewy24. Wybieramy formę i sposób zapłaty (karta kredytowa, konto bankowe i nazwę banku i finalizujemy transakcję).
- Informacja o dokonanej płatności, dacie i godzinie rezerwacji przekazywana jest na adres mailowy Usługodawcy.
- Na każdym etapie wybierania usługi aż do momentu autoryzacji zapłaty istnieje możliwość rezygnacji z usługi. Po dokonanej zapłacie i wybraniu daty rezerwacji spotkania/ wykonania usługi można z niej zrezygnować na 1 dzień przed terminem jej realizacji bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
- Dokonanie rezerwacji terminu i czasu rezerwacji dotyczy wykonania usługi w siedzibie Usługodawcy – 62-800 Kalisz, ul. Skalmierzycka 10. Zmiana miejsca świadczenia usługi jest możliwa po mailowej lub telefonicznych uzgodnieniach z Usługodawca. Dojazd Usługodawcy na świadczenie usługi w miejsce wskazane przez Usługobiorcę może wiązać będzie się z kosztami dojazdu traktowanymi jako odpłatność w wysokości 2zł za każdy kilometr z siedziby Usługodawcy do miejsca wskazania realizacji usługi. Dojazd liczony jest jako iloczyn (pomnożenie) kilometrów dojazdu przez stawkę 2zł w od siedziby Usługodawcy do miejsca świadczenia usługi (wyłącznie jedną stronę).
- Nie stawienie się w wyznaczonym miejscu, terminie i czasie przez Usługobiorcę traktowane jest jako usługa zrealizowane jeżeli Usługobiorca nie dokonał na dzień przez wyznaczonym terminem wykonania usługi anulowania dokonanej rezerwacji.
- W przypadku rezygnacji z wykonania opłaconej usługi na co najmniej dzień przed jej realizacją, Usługodawca zwróci wpłaconą kwotę należności na rachunek bankowy Usługobiorcy w terminie 7 dni od terminu zgłoszonej rezygnacji pod warunkiem iż wpłata została dokonana przelewem bankowym i wpłynęła na konto Usługodawcy. Jeśli wpłata realizowana była za pośrednictwem operatora pocztowego, zwrot wpłaty nastąpi w terminie 7 dni od dnia otrzymania należności od operatora którem dokonał wpłaty Usługodawca, lub w terminie 7 dni od zgłoszonej rezygnacji przez Usługobiorcę, jeżeli należność została już od operatora pocztowego odebrana przez Usługodawcę.
§ 8
Postępowanie reklamacyjne w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Usługobiorcy mają prawo składać reklamacje w sprawach dotyczących świadczonych usług.
- Reklamacje należy składać pisemnie, listem poleconym na adres siedziby Usługodawcy wskazany w § 2 pkt. a) Regulaminu
- Usługodawca dołoży starań, aby reklamacje były rozpatrzone w terminie 14 dni od ich otrzymania przez Usługodawcę
- O rezultacie rozpatrzenia reklamacji Usługodawca niezwłocznie zawiadomi składającego reklamację pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany w zgłoszeniu
§ 9
Postanowienia końcowe
- Usługobiorca oświadcza, iż zapoznał się z regulaminem i akceptuje go w całości. Korzystanie ze strony internetowej www.danielkaparuk.pl jest możliwe tylko w przypadku akceptacji niniejszego regulaminu.
- Usługodawca ma prawo zablokować dostęp do serwisu lub jego części z ważnych przyczyn, w tym w szczególności w razie stwierdzenia nieprawidłowości w korzystaniu z serwisu, lub wystąpienia okoliczności, które mogłyby narazić na szkodę Usługobiorcę lub Usługodawcę.
- Usługodawca jest uprawniony do dokonywania:
- zmian danych zawartych w ramach serwisu
- zmian parametrów technicznych serwisu
- czasowego lub stałego ograniczenia dostępności serwisu, całkowitego wycofania serwisu o czym powinien poinformować Usługodawcę poprzez zamieszczenie stosownych informacji w ramach stron serwisu.
- Postanowienia Regulaminu nie wyłączają możliwości powoływania się przez Usługobiorców będących konsumentami na obowiązujące przepisy prawa regulujące ochronę praw konsumentów.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie odpowiednie zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego, w tym ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także innych obowiązujących przepisów prawa.
- Adres www.danielkaparuk.pl zawiera treści chronione prawem autorskim, prawem własności przemysłowej oraz dobra niematerialne chronione prawem własności intelektualnej. Żadna z tych treści, w szczególności tekst, grafika, znaki towarowe, logotypy, ikony, zdjęcia, programy, prezentowane w serwisie nie mogą być powielane ani rozpowszechniane w żadnej formie i w żaden sposób bez uprzedniego zezwolenia. Usługobiorca zobowiązuje się do wykorzystywania treści serwisu w wyłącznie do dozwolonego użytku własnego.
- Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 10 czerwca 2020 roku.
EKSPERT Daniel Kaparuk